Warsztat » Forum

[Gamedev.pl] Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Jun 16, 2004 | Daro |
116 wypowiedzi na 8 stronach:
1 2 3 4 5 6 7 8
Daro
Jun 16, 2004

Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Witam,

Po pierwsze sorki ze w tym dziale - ale nie moglem znalezc innego bardziej odpowiedniego :)

Na poczatku napisze ze nie celuje tym postem w nikogo - wyrazam tylko swoje opinie poniewaz z gamedevem a kiedys warsztatem jestem od dawna (od niedawna cos wrzucam, pisze, komentuje itd - kiedys przez lata tylko ogladalem)

Widze ze ostatnio przybywa nam mlodych kreatorow gier - to dobrze, to cieszy. Tylko czy my musimy ogladac ich pierwsze kroki w dziale screeny czy projekty? Wiem ze kazdy chce sie pochwalic swiatu co umie i zasiegnac tutaj u nas opini - ale ... nie przesadzajmy. Kulka jezdzaca po bialym ekranie, kawalek renderu z programu 3d czy menu z photoshopa czy 25 klon ponga pisany w pascalu z uzyciem 3 kolorow to jeszcze nie IMHO powod aby wrzucac to w screeny z produkcji.
Przynajmniej ja sam nie mialbym odwagi pochwalic sie czyms takim ... ja wiem ludzie sa rozni - to dobrze, ale moze zrobmy jakis system moderacji screenow i projektow albo ... skrypt ktory usunie lub przesunie (np na koniec) screeny ktore wisza od tygodnia a nie maja zadnej oceny albo co gorzej gnioty na OSTRYM minusie (jak wiadomo za poziom).

Zrobmy cos z tym bo wysyp tego badziewia psuje nam troszke stary dobry warsztat gdzie screeny pokazywaly faktycznie cos na poziomie, cos po 4 dniach lub nawet tygodniu roboty - cos po czym poznasz ze ktos wzial sie do roboty i nie zakonczy gry na zrobieniu menu, czy kulki jezdzacej po ekranie.

Widze ze niektorych tez to denerwuje - widze komentarze - widze reakcje. Tylko ze i tak nikt z tym nic nie robi. Dobre screeny czy sensowne projekty gina gdzies w potoku tych bardzo kiepskich.

Pozdrawiam  ;D
novo
Jun 15, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Jestem przeciw, rozmawialismy kiedys o tym ze spaxem i doszlismy do wniosku ze pokazywanie jakichkolwiek screenow jest dobre bo:
1. Motywuje piszacego.
2. Czesto motywuje tez osoby ogladajace.

Jasne ze trafiaja sie screeny ktore np. mi sie nie podobaja, ale moze dla kogos innego bedzie to inspiracja. Pozatym gdyby 'slabe' screeny i projekty byly usuwane to w koncu byloby tak ze mielibysmy 1-2 screeny na miesiac i koniec, bo ludzie by sie bali wklejac.

A czy 'wizerunek warsztatu' na tym traci to watpie. Wiadomo ze jest to portal programistow gier i to nie tylko tych najlepszych, ale takze pozostalych dopiero uczacych sie. Jest pare screenow bardzo fajnych ktore czesto sa windowane w gore przez oceny sa screeny slabsze i nawet niektore z gier konsolowych gdzie grafiki praktycznie nie ma(co nie znaczy ze gra jest slaba). Nie jestesmy jakims Cg society gdzie najwazniesza jest grafika, w grze najwazniejszy jest pomysl i grywalnosc(czego nowym grom czesto brakuje).

Pozdr.
novo
hitronic
Jun 19, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Odnośnie wątku  -  " Kolejny super hiroł ", który ma nadludzką moc i go cholernie wkurza, że musi istnieć między "takiemi, zwykłemi" ludźmi. Eh, zamknąć ten wątek i do poprawczaka z nim. O ile z kolei inny "super hiroł" nie zawalczy o usunięcie poprawczaka :P  ;)

                                                  msz , pozdrawiam.
Dynax
Jun 17, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Daro, nie udawaj super PRO tylko sam dodaj jakiś DOBRY projekt. Wtedy twoje zdanie byłoby uzasadnione.
niuteQ
Jun 19, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Cytat:

IMO do locka.

Dlaczego? Bo wyrazil swoja opinie? Ma do tego prawo jak kazdy z nas, to jest wlasnie piekno "wolnosci slowa", ktora nie bez walki w naszym kraju jednak mamy.

W mojej opinii Warsztat na tym nie traci. Tak jak pisal novo, pokazanie dla publicznej oceny screenow ze swojej produkcji moze byc pewnego rodzaju kopniakiem do przodu dla piszacego. Nie zabraniajmy nikomu tego robic; co to - komuna? ;)
Koko
Jun 20, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Przecież jest sortowanie screenów, więc można popatrzeć na najlepsze :)
kubabednar
Jun 20, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Ale kogo to obchodzi jaki jest poziom screenów czy projektów? Jak mu się nie podobają to niech nie ogląda. Każdy chce się pochwalić swoim projektem nad którym pracuję. A, że ktoś chce się pochwalić konsolą czy super 3D to tylko w i wyłącznie jego sprawa. A moderatorzy mieliby więcej pracy nad moderowanie tego wszystkiego. Zaraz zaczęłyby się kłótnie dlaczego nie ma mojego screena - ten jest przecież gorszy. A co do tej kulki latającej po ekranie - zanim ja zakapowałem jak zrobić poruszanie za pomocą wektorów to minęło 1.5 roku :P - wcześniej kompletnie nie wiedziałem o co w tym chodzi.
Daro
Jun 20, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Cytat:

IMO do locka.


A to niby dlaczego?
Daro
Jun 20, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Cytat:

Daro, nie udawaj super PRO tylko sam dodaj jakiś DOBRY projekt. Wtedy twoje zdanie byłoby uzasadnione.


Nie uwazam sie za nikogo super PRO poprostu wyrazam swoje zdanie skromne amatorskie zdanie :)
Złośliwiec
Jun 20, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Szczerze mówiąc, mnie też wkurza to zjawisko. Rozumiem, że człowieka rozpiera duma gdy już coś mu się wreszcie uda sklecić, ale bez przesady. Doszło do tego, że produkcje, w które autorzy włożyli naprawdę dużo pracy giną wśród setek screenów z menu w konsoli. Myślę, że najlepiej byłoby to wszystko pousuwać. Warsztat na tym traci, bo jeśli nie trzeba spełnić żadnych warunków, by projekt pojawił się na stronie serwisu, to młodzi twórcy nie mają żadnej motywacji do kończenia i dopracowywania swoich dzieł. Przez to mamy mniej kompletnych produkcji, a te nieliczne już ukończone stoją na niskim poziomie (któż nie ma dość tych klonów Tetrisa, z których każdy jest gorszy od oryginału?).

Jest też inne wyjście, poniekąd kompromis między tym co zaproponowałem powyżej a status quo. Mianowicie można utworzyć nowy dział "Żłobek", do którego trafiałyby produkcje mocno niekompletne albo rażąco niedopracowane. Oczywiście selekcją zajmowaliby się moderatorzy. Screeny z tego działu nie pojawiałyby się na głównej stronie serwisu, więc nie raziłyby nikogo, a młodsi programiści nie mający cierpliwości do kończenia projektów mieliby gdzie pokazać swoje pierwsze kroki.
Daro
Jun 20, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Cytat:

Jasne ze trafiaja sie screeny ktore np. mi sie nie podobaja, ale moze dla kogos innego bedzie to inspiracja. Pozatym gdyby 'slabe' screeny i projekty byly usuwane to w koncu byloby tak ze mielibysmy 1-2 screeny na miesiac i koniec, bo ludzie by sie bali wklejac.


A czy pomysl z kasowaniem tych mocno minusowych nie jest zlym pomyslem? Jesli screen ma -100 raczej nie bedzie inspiracja :)
ravdev
Jun 20, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Ktoś kiedyś powiedział, że łatwiej jest zaprzeczyć, niż przyznać rację. IMO Daro ma trochę racji. Mam pytanie: Czy jak widzicie gierkę w konsoli, do dostajecie aż tak dużej motywacji? Bo ja jak widzę kolejne odsłony "Kółko i Krzyżyk", "Snake", czy innych hardcore'ówek, to mnie po prostu to odrzuca. Każdy takie coś pisał i nie musi się chwalić dziełem zrobionym w góra 2 godziny. Zaraz się pewnie przyczepicie, że ja żadnych nie dodaje - spokojnie, dodam jak będę kończył pewien projekt.

"Ale kogo to obchodzi jaki jest poziom screenów czy projektów?" Np. mnie i pewnie jeszcze dużo ludzi. IMO spada poziom projektów/screen'ów = spada poziom warsztatu.
"Każdy chce się pochwalić swoim projektem nad którym pracuję." Zauważ, że niektóre "projekty" były robione nie więcej niż parędziesiąt minut, jak każdy będzie wrzucał wszystko co zacznie robić, to będzie niezły bajzel.

pozdrawiam
Daro
Jun 20, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Cytat:

Przecież jest sortowanie screenów, więc można popatrzeć na najlepsze :)


Zastanow sie o czym ty piszesz >:(

Od pol roku na gorze wisi ten sam screen - to sortowanie niczego nie zmienia. Chce ogladnac NAJNOWSZE sensowne screeny a nie ciagle te same z ocenami 700 pkt
therealremi
Jun 21, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Problem w tym że programiści z tego forum są pozbawieni podstaw zmysłu estetycznego i umiejętności graficznych.
M.in. dlatego wystarczy że zgarnie sie jakiś modelik od kolegi który umie obsługiwać 3ds maxa i wklei sie jakiś "screenshot" z viewera (chociaż sam kod gry może leżec i kwiczeć) a tak ci tu nabiją karmę że poczujesz się jak Bóg ;)
To jest chore.
Mattrick
Jun 19, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Cytat:

Jest też inne wyjście, poniekąd kompromis między tym co zaproponowałem powyżej a status quo. Mianowicie można utworzyć nowy dział "Żłobek", do którego trafiałyby produkcje mocno niekompletne albo rażąco niedopracowane. Oczywiście selekcją zajmowaliby się moderatorzy. Screeny z tego działu nie pojawiałyby się na głównej stronie serwisu, więc nie raziłyby nikogo, a młodsi programiści nie mający cierpliwości do kończenia projektów mieliby gdzie pokazać swoje pierwsze kroki.

O tym smamym chaiłem na pisać. Na joemonsterze jest 'Poczekalnia' i tam się to sprawdza.

Cytat:

Od pol roku na gorze wisi ten sam screen - to sortowanie niczego nie zmienia. Chce ogladnac NAJNOWSZE sensowne screeny a nie ciagle te same z ocenami 700 pkt

Eee, masz całkowitą rację. Tyle, że nad tym screenem wisi jebuytny napis 'najlepszy'.
Willard
Jun 19, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Zgadzam się, z założycielem tematu. Jednak również zgadzam się z tym że nie należy kasować słabych screenów czy projektów. A co za tym idzie zgadzam się ze Złośliwcem! Powinien zostać założony żłobek. Tylko zamiast segregowania przez moderatorów co trafi do żłobka, niech decydują o tym wszyscy. Na przykład niech w żłobku będą rzeczy które mają powiedzmy, poniżej 50 pkt. (to tylko taki przykład). Jak ocena przekroczy te 50 niech się automatycznie przesunie do normalnej grupy.
Strony:
1 2 3 4 5 6 7 8