Warsztat » Forum

[Gamedev.pl] Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Jun 16, 2004 | Daro |
116 wypowiedzi na 8 stronach:
1 2 3 4 5 6 7 8
Kurak
Jun 19, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Cytat:

Zgadzam się, z założycielem tematu. Jednak również zgadzam się z tym że nie należy kasować słabych screenów czy projektów. A co za tym idzie zgadzam się ze Złośliwcem! Powinien zostać założony żłobek. Tylko zamiast segregowania przez moderatorów co trafi do żłobka, niech decydują o tym wszyscy. Na przykład niech w żłobku będą rzeczy które mają powiedzmy, poniżej 50 pkt. (to tylko taki przykład). Jak ocena przekroczy te 50 niech się automatycznie przesunie do normalnej grupy.
Tyle, że po dodaniu screena ma on na początek 0 punktów. Bardzo dobre screeny ze żłobka szybko wyjdą, ale jeśli ktoś do żłobka by nie zaglądał (bo nie byłoby informacji o nowym screenie w żłobku na stronie głównej), to wtedy będzie to trwać jednak dłużej. IMO jeśli już bawić się w takie rzeczy, to jednak moderowanie screenów (ale do tego przydałoby się więcej ludzi - obecnie na zaakceptowanie chociażby newsa trzeba długo czekać).

A tak w ogóle to mi nie będzie przeszkadzać, jak zostanie tak, jak jest :P
DamorK
Jun 19, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Wiadomo, że nie każdy ma dostęp do jakichś super modeli, ale chodzi o to, żeby ludzie pokazywali prace zawierające jakiś ciekawy efekt albo takie, nad którymi spędzili chociaż parę dni i starali się zrobić wszystko co w leży w ich umiejętnościach (wiadomo, programista nie musi być grafikiem), żeby screen wyglądał jak najładniej.

Ja popieram w pewnym sensie Daro.
Chodzi mi o sytuacje, kiedy ktoś wrzuca kilka niewiele różniących się i niezbyt atrakcyjnych screenów.
Mówicie, że nie grafika w grach nie jest najważniejsza. Ale screeny służą głównie do pokazywania grafiki a nie efektów super szybkiego algorytmu znajdowania najkrótszej ścieżki :).
LOR
Jun 19, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Hmm ja po przeczytaniu argumentów jestem generalnie za kasowaniem.. ale (!) tylko tych na prawdę żenujących screenów w stylu "mamo tato wyświetliło mi trójkąt :D". Faktycznie mało osób tutaj zgromadzonych ma choćby minimalną umiejętność posługiwania się ołówkiem, o photoshopie nie wspomnę :P dlatego nie w porządku było by usuwanie czegoś dlatego, że ma brzydką grafikę. Problemem jest chyba mądre rozgraniczenie - kiedy screen prezentuje coś ciekawego z ubogą grafiką, a kiedy nie prezentuje tak na prawdę nic. Szkoda, że nie można liczyć na wyczucie userów w tej kwestii, którzy potrafili by wyczuć kiedy to co pokazują jest faktycznie warte pokazania. Przypomina mi się taki program ti vi - Idol, tam w pierwszym etapie przychodziła masa ludzi, z czego część na prawdę dobrze śpiewała, część dawała radę choć nie przechodziła dalej, ale byli też ci "niesłyszący siebie" :P Jest pewna analogia jak dla mnie :)
kubabednar
Jun 20, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Fakt faktem takie kółko i krzyżyk można zrobić w 30 minut(Nie tylko w konsoli). Fajnie by było gdyby można było zobaczyć 10 najlepszych screenów, a nie tylko jeden. Co do żłobka to dobry pomysł - Ale moim skromnym zdaniem wrzucać tam tylko minusowe screeny, projekty.
Cytat:

Przypomina mi się taki program ti vi - Idol, tam w pierwszym etapie przychodziła masa ludzi, z czego część na prawdę dobrze śpiewała, część dawała radę choć nie przechodziła dalej, ale byli też ci "niesłyszący siebie" :P Jest pewna analogia jak dla mnie :)

Dobre porównanie 8)
Cytat:

"Ale kogo to obchodzi jaki jest poziom screenów czy projektów?" Np. mnie i pewnie jeszcze dużo ludzi. IMO spada poziom projektów/screen'ów = spada poziom warsztatu.

Ja bym to określił jako spadanie poziomu początkujących warsztatowiczów.
Cytat:

"Każdy chce się pochwalić swoim projektem nad którym pracuję." Zauważ, że niektóre "projekty" były robione nie więcej niż parędziesiąt minut, jak każdy będzie wrzucał wszystko co zacznie robić, to będzie niezły bajzel.

W sumie masz racje :P.
GLSL
Jun 20, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Dobry pomysł z tym żłobkiem, inna sprawa, ze poza twórcami treści w nim zamieszczanych, nikt tam nie będzie zaglądał :P
Daro
Jun 20, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Cytat:


Cytat:

Od pol roku na gorze wisi ten sam screen - to sortowanie niczego nie zmienia. Chce ogladnac NAJNOWSZE sensowne screeny a nie ciagle te same z ocenami 700 pkt

Eee, masz całkowitą rację. Tyle, że nad tym screenem wisi jebuytny napis 'najlepszy'.


Masz calowita racje, tak powinno byc - poprostu ktos na forum zaproponowal mi, ze gdy poczuje chec ogladania dobrych screenow - mam sobie przestawic sortowanie wg ocen (co tworzy sytuacje o ktorej wyrzej napisalem). Wiec to nie jest sposob
pacy
Jun 22, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Moim zdaniem temat jest wart zastanowienia.
Ja bym proponował napisać coś w rodzaju regulaminu. Mamy regulamin odnośnie forum, dlaczego nie rozszerzyć tej praktyki? Co prawda jak mawiał Tacyt "zepsute państwo mnoży ustawy" no ale ja tu lepszego rozwiązania nie widzę by moderatorom nie dokładać... bardziej niż to konieczne :D
np.
1. Nie zamieszczamy klonów ponga, tetrisa, arkanoida jeśli nie odbiegają w sposób istotny od oryginału.
2. Silniki pokazujemy jeśli potrafią pokazać ciekawy efekt lub ich poziom graficznie nie jest rażący.
3. (dyskusyjne) Nie zamieszczamy screenów z konsoli.
itd...
W postach jest taki fajny guziczek "zgłoś moderatorowi", screen łamie? Postępujemy analogicznie.

Generalnie jestem za dopuszczaniem nawet słabych graficznie projektów bo ludzie się pod względem gustu różnią i co dla jednego będzie "badziew" drugiego zainspiruje lub przynajmniej rozśmieszy :) np. wątki w stylu "zapraszam cię na placek" czy zachwyty moją cycatą panią dodają życia temu serwisowi :)
marshen
Jun 19, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Cytat:

Masz calowita racje, tak powinno byc - poprostu ktos na forum zaproponowal mi, ze gdy poczuje chec ogladania dobrych screenow - mam sobie przestawic sortowanie wg ocen (co tworzy sytuacje o ktorej wyrzej napisalem). Wiec to nie jest sposob


A propos badziewia, czy ortografia to naprawdę jakaś sztuka tajemna? Może wywalać od razu posty z tak karygodnymi błędami jak "wyrzej"?

Mnie nie przeszkadzają żadne screeny, ani pongi, ani arkanoidy, tetrisy czy cokolwiek innego -- widzę coś w konsoli, nie otwieram, a nawet jak otworzę to to nie jest jakaś wielka tragedia. Bardziej mnie irytuje jak ktoś nie potrafi zrobić zrzutu jednego okna i poza screenem uparcie daje całą resztę swojego pulpitu.
Złośliwiec
Jun 20, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Cytat:

Dobry pomysł z tym żłobkiem, inna sprawa, ze poza twórcami treści w nim zamieszczanych, nikt tam nie będzie zaglądał :P


No i właśnie o to chodzi :P. Kto będzie chciał, by jego projekt był rzeczywiście oglądany, będzie się musiał trochę bardziej postarać. Jeśli to nie zmotywuje ludzi do odrobiny wysiłku przy tworzeniu, to ja już sam nie wiem, co tego dokona :).
deX(ter)
Jun 22, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

@pacy: Regulamin?! Kto to czyta? (Ja czytam, ale naprawdę jestem dość oryginalny!) Zawsze tak było, jest i będzie, że ludzie nie czytają nawet wyświetlających się komunikatów, a co dopiero __regulamin__? Ciekawe ile osób czyta licencje na instalowane aplikacje? ;].

Żłobek OK, ale.. tylko projekty minusowe. Ale tutaj sprawa użytkowników - nie czajcie się, tylko klikajcie te minusy! To właśnie jest motywujące, że jeżeli ktoś Twój projekt pojedzie - starasz się go ulepszyć (lub okazujesz się lamką i się poddajesz - nikt się nie popłacze z tego powodu). Wtedy faktycznie możemy zaobserwować jakiś wzrost (i tak wcale nie niskiego, wbrew niektórym opiniom!) poziomu forum.
Esidar
Jun 23, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Cytat:

Problem w tym że programiści z tego forum są pozbawieni podstaw zmysłu estetycznego i umiejętności graficznych.
M.in. dlatego wystarczy że zgarnie sie jakiś modelik od kolegi który umie obsługiwać 3ds maxa i wklei sie jakiś "screenshot" z viewera (chociaż sam kod gry może leżec i kwiczeć) a tak ci tu nabiją karmę że poczujesz się jak Bóg ;)
To jest chore.


Dokładnie. To jest forum programistyczne. Każdy był początkujący, traktowanie kijem rzadko kiedy mobilizuje. Niektórzy pokazują swoje screeny, opisują jakieś rzeczy, uczą się i to jest właśnie najważniejsze. Od oceny są konkursy.

Cytat:

widzę kolejne odsłony "Kółko i Krzyżyk", "Snake" (...) nie musi się chwalić dziełem zrobionym w góra 2 godziny

Ktoś po tygodniu siedzenia nad OpenGL, uczenia się np. C++, i napisaniu pierwszej gry w życiu w końcu pokazuje coś co ma ręce i nogi... A Ty tylko prychniesz ? :) Co z tego że to "Snake" ? A co miałby zrobić ? RPG'a ?  ;D


Cytat:

Cytat:

IMO do locka.

A to niby dlaczego?


Bo to kolejny post w stylu "Behold ! 3l33t have spoken" który niczego nie wnosi po za kłótnią.



Na ile ocenilibyście ten screen ? http://www.gamasutra.com/features/20060329/spore02.jpg Pewnie by nigdy ze żłobka nie wyszedł :)
Vipa
Jun 23, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Ale dlaczego usuwać? Ja sam jestem osobiście za tym, żeby wszystkie screeny trafiały dla moich oczu. Czasem w tych minusowych projektach jest coś inspirującego.
Bardziej martwi mnie to, jak ktos stworzy projekt, doda jeden obraz ale następne dodaje nie do projektu, ale jako osobne obrazy. Tutaj już pozostaje kwestia ludzkiej inteligencji.
Zawsze można jako komentarz do obrazu, dać informację o tym, by go przenieść.
Pozostaje tylko kwestia taka, że komentarze niekiedy nie są stosowne do jakości projektu/video/obrazu. Owszem niekiedy jak mi juz brakuje słów to piszę sam, że projekt to lipa - albo pod względem organizacyjnym, albo czysto graficznym. Ale podpisywanie go jako "dupa" czy coś takiego to już powinno być ostro moderowane.
Z drugiej strony, fakt możliwości wypowiedzenia sie w dowolny sposób, dodaje temu portalowi uroku.
Jestem za utrzymaniem stanu takim jaki jest. Jak ktos jest leniwy i nie chce mu się kliknąć w stronę drugą na bazie obrazów to jego sprawa. Ja niekiedy (a nie zawsze mam czas) oceniam i komentuje obrazy, które zostały dodane daaawno temu. Ale jak nie ma nowszych...
Vipa
Jun 23, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

"Esidar" - co do ocenienia tego screena to oceniłbym go wyżej, niż nałożenie pięciu efektów na sześcian i nazwanie tego "silnikiem".
Knopi
Jun 23, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Ja jestem n00bem i jak w końcu napisałem moje Sudoku ( http://www.gamedev.pl/projects.php?x=view&id=276 ) to miałem radochę, że mogę tutaj wrzucić... Dostałem tam jakieś oceny i robię coś bardziej zaawansowanego. Jak zrobię to mam zamiar znowu wrzucić i zrobić coś znowu lepszego.... Myślę, że o ile ktoś nie wrzuca programów z różnych tutoriali a włożył w to trochę pracy to powinno to zostać. Natomiast jeżeli ktoś zrobi menu w konsoli i zostawi projekt to wtedy należy usunąć.
Vipa
Jun 20, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Po części masz rację. Można na początku wrzucić coś co wygląda mniej lub bardziej sensownie, o ile doda się później coś konkretnego. Bardzo lubię patrzeć na ewolucję niektórych projektów. Niekiedy z brzydkiego kaczątka powstaje coś pięknego.
Gorzej, gdy ktoś dodaje obraz, aby coś było. I w rezultacie mamy 15 obrazów z jednego projektu różniących się naprawdę bardzo drobnymi szczegółami. To już w kwestii dodającego, bo dzieli sobie dodaną ocenę na kilka różnych obrazów.
ravdev
Jun 22, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Cytat:
Ktoś po tygodniu siedzenia nad OpenGL, uczenia się np. C++, i napisaniu pierwszej gry w życiu w końcu pokazuje coś co ma ręce i nogi... A Ty tylko prychniesz ? Co z tego że to "Snake" ? A co miałby zrobić ? RPG'a ?


Nie masz racji, jeśli chce się pochwalić jakąś mierną pracą to niech sobie Home Page'a założy, a nie robi sobie strony domowej z Warsztatu.
Strony:
1 2 3 4 5 6 7 8