Warsztat » Forum

[Gamedev.pl] Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Jun 16, 2004 | Daro |
116 wypowiedzi na 8 stronach:
1 2 3 4 5 6 7 8
LOR
Jun 22, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Cytat:
Ktoś po tygodniu siedzenia nad OpenGL, uczenia się np. C++, i napisaniu pierwszej gry w życiu w końcu pokazuje coś co ma ręce i nogi... A Ty tylko prychniesz ? Co z tego że to "Snake" ? A co miałby zrobić ? RPG'a ?

Właśnie o to chodzi, żeby ktoś po tygodniu nauki nie szpanował, że umie wyświetlić sześcian - bo to żadna sztuka i szympansa można tego nauczyć... Ludzie chodzi o trochę samokrytyki, każdy się kiedyś uczył, ale jakoś nie ma na warsztacie (na szczęście) tylu screenów z aplikacji wyświetlającej okienko i jednokolorowy kwadrat co userów. Oznacza to albo, że niektórzy od razu zrobili super wypasiony silnik graficzny albo potrafili ocenić, czy ich praca jest warta pokazania. Bez przesady, niedługo jak dzieciak się nauczy rysować szlaczki w podstawówce, to będzie wrzucał to na skaner i potem na warsztat ;/ Screen, który Esidar pokazałeś, nie klasyfikuje się pod to o czym mowa - on prezentuje coś konkretnego. Nie ma zaawansowanej grafiki, trudno też ocenić, jakie to ma możliwości patrząc na screen, ale to COŚ pokazuje.. Nie widzisz różnicy? :) Nie chodzi tu o to, że ja jestem super l33t wypasiony a reszta to frajerzy - ja się uczę, ba, każdy tu się uczy bez wyjątków, ale na boga samokrytyka!
novo
Jun 22, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Ostatnio jest jakas mania na 'wizerunek warsztatu' jakby to byla jakas korporacja ktora musi dbac o PR. Ja jestem osobiscie za tempieniem 'lamerstwa'(tematy zrobcie mi gre itp) i trzymaniem sie tematyki programowania gier i dopoki tak jest to jest ok. Ja wiem ze byloby pieknie gdyby wszystkie screeny na warsztacie wygladalyby jak wyjete z crysisa, ale IMO nie o to chodzi. Jak pojawila sie opcja dodawania screenow to ludzie plakali ze jest ich za malo, teraz ludzie placza ze jest za duzo slabych screenow. Jak wam to tak przeszkadza to do roboty i wrzucac dobre screeny tak zeby przeslonily 'slabe'. Pozatym zawsze bedzie problem z definicja 'slabe', to co dla jednej osoby jest slabe dla innej moze byc szczytem marzen.

Komu tak naprawde te screeny szkodza? Warsztatowi? W jaki sposob?

// EDIT: 2 zdania wywalilem bo okazalo sie pisze bzdury.

Poza tym wiele osob wrzuca "slabe" screeny po czym ludzie w komentarzach pisza co im sie nie podoba, co poprawic itd i pozniej kolejny screen jest juz duzo lepszy. Ja osobicie widze same plusy obecnej sytuacji i jakos nie moge znalezc sensownych minusow.

Pozdr.
novo.
Daro
Jun 24, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Cytat:

Daro: jak sam nie masz odwagi wrzucic swoje screeny pod ocene publiki, to nie krytykuj innych za to, ze ta odwage mieli. Takie zachowanie jest zalosne.

Pozdr.
novo.



Zastanow sie 2 razy co ty kolego wypisujesz - sprawdzales moj profil na warsztacie? Jakos screenow tam nie brakuje.
MadMax
Jun 24, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Cytat:

Ostatnio jest jakas mania na 'wizerunek warsztatu' jakby to byla jakas korporacja ktora musi dbac o PR. Ja jestem osobiscie za tempieniem 'lamerstwa'(tematy zrobcie mi gre itp) i trzymaniem sie tematyki programowania gier i dopoki tak jest to jest ok. Ja wiem ze byloby pieknie gdyby wszystkie screeny na warsztacie wygladalyby jak wyjete z crysisa, ale IMO nie o to chodzi. Jak pojawila sie opcja dodawania screenow to ludzie plakali ze jest ich za malo, teraz ludzie placza ze jest za duzo slabych screenow. Jak wam to tak przeszkadza to do roboty i wrzucac dobre screeny tak zeby przeslonily 'slabe'. Pozatym zawsze bedzie problem z definicja 'slabe', to co dla jednej osoby jest slabe dla innej moze byc szczytem marzen.


novo: ogolem bylem neutralny i nawet sie z Twoja opinia zgadzalem, ale co powiesz na ten screen

http://www.gamedev.pl/screens.php?x=view&id=1210

wybaczcie ale mnie cos trafia  :-\

Zreszta screenow i projektow bedzie coraz wiecej i jak takie beda czesciej to tych lepszych nikomu nie bedzie sie chcialo umieszczac, (bo i tak nikt nie bedzie przegladal 20 stron z badziewnymi screenami zeby natknac sie na cos ciekawego) tylko prawdopodobnie zalozy topick na forum.
cyberion
Jun 24, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Cytat:

novo: ogolem bylem neutralny i nawet sie z Twoja opinia zgadzalem, ale co powiesz na ten screen

http://www.gamedev.pl/screens.php?x=view&id=1210

wybaczcie ale mnie cos trafia  :-\

Zreszta screenow i projektow bedzie coraz wiecej i jak takie beda czesciej to tych lepszych nikomu nie bedzie sie chcialo umieszczac, (bo i tak nikt nie bedzie przegladal 20 stron z badziewnymi screenami zeby natknac sie na cos ciekawego) tylko prawdopodobnie zalozy topick na forum.


Dokładnie, po co się chwali 'mamo umiem painta' -żenada...

lukkot
Jun 25, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Jak juz padaja propozycje dotyczace wygladu warsztatu, to i ja pozwole sobie zaproponowanie czegos mimo iz jestem tu od niedawna ;)

Mianowicie myslalem nad podzialem dzialu Projekty na 3 czesci:
-gotowe
-tworzone
-archiwalne

Kazdy nowy projekt trafia do tworzonych. Jezeli przez X czasu autor nie aktualizuje projektu to ten przenoszony jest do archiwalnych (skąd, jezeli autor sie zainteresuje, mozna cofnac projekt do tworzonych). Po ukonczeniu projekt dostaje status gotowy (i nie potrzeba aktualizacji aby utrzymac ten status).

ew. aby zapobiec zasypywaniu warsztatu przez nowych programistow, autor projektu wysyla zapytanie o zmiane statusu na gotowy. Wtedy moderator przydziela samemu status projektu to _podgrupy_ gotowych np. duze projekty, male projekty lub uczniowskie projekty. 

Osobiscie uwazam, ze "Zlobek" Złośliwca lub cos podobnego jak najbardziej ma sens. Na Warsztacie nie ma az tylu projektow zeby bylo to miejsce nieodwiedzane przez nikogo (przynajmniej same nowosci). Za to odwiedzajacy beda mieli swiadomosc co to sa za projekty i odpowiednio beda do nich podchodzic.
pacy
Jun 22, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

MadMax i cyberion odnośnie tego screena to chłopak się chyba poczuł urażony wcześniejszą krytyką i na złość zamieścił. (tylko komu??)
Wobec czego dołączam się do zwolenników żłóbka. (osoby młode/początkujące zamieszczałyby tam projekty i wszyscy byliby zadowoleni)

A co do PR to użyłbym argumentu że nie o niego chodzi tylko o... "niwelowanie szumu informacyjnego" ;)
cyberion
Jun 22, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Kiedyś pisałem o czymś podobnym na forum. Może warto zrobić działy :


  • Początkujący

  • Średni

  • Zaawansowani



a co do żłobka to pomysł ciekawy sama nazwa mówi za siebie ;) choć w żłobku mogą być geniusze :D
Kosz85
Jun 22, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Też jestem za zaproponowanym podziałem, oraz żłobkiem. Ale żłobek tylko dla projektów mocno  minusowanych.
Co do screen'ów "kali umić rysować paint" to może usuwać screeny, które osiągają wyjątkowo niskie noty? Przykładowo nota -70 daje do myślenia.
Projekty nawet te konsolowe powinny być wyświetlane, a jeśli treść screenów będzie odpowiednia, to nikt ich aż tak nie zminusuje. Ja odwiedzam takie projekty i nieraz przedstawiają ciekawe idee, tylko umiejętności brak :) Ale się starają to nie należy ich gnębić.

Niektórzy twierdzą, że żłobek byłby nieodwiedzany. Proponuje w losowych screenach umieszczać 2 normalne projekty + 1 ze żłobka. Jak kogoś zainteresuje to na żłobek trafi :)

Warsztat może i nie potrzebuje PR, ale chyba warto zadbać o jego treść? Dobre prace powinny być wyróżniane, nie sztuką jest równać wszystko w dół.
Zastanawiam się czy zamiast żłobka nie lepszy byłby jakiś "czerwony dywan", dział prac, które osiągnęły lepsze oceny. Wiadomo, że coraz więcej będzie "śmieci". Programowanie staje się coraz przystępniejsze i proste. Wiele narzędzi typu "game maker" sprawia wrażenie, że każdy może napisać grę. Cała zabawa w tym, aby wychwycić wśród początkujących projektów perełki.

Co do propozycji cyberion'a:
A kto osądzi kto jest początkujący, a kto zaawansowany? Ludzie mają zwyczaj się przeceniać :P
cyberion
Jun 23, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Cytat:

Co do propozycji cyberion'a:
A kto osądzi kto jest początkujący, a kto zaawansowany? Ludzie mają zwyczaj się przeceniać :P


Słuszna sugestia :) proponuję jak poprzednicy pisali, ściśle określony zakres punktowy ;)
revo
Jun 23, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Cytat:
Przykładowo nota -70 daje do myślenia.


Mam w tej chwili siłę głosu 46 - dwa dni pod rząd zagłosuję i jest -92. Taką ocenę mogła zrobić równie dobrze jedna osoba, jak i dwadzieścia. Jak ktoś się uczepi projektu i specjalnie będzie mu dawał ujemne punkty, to może go przenieść do takiego żłobka / usunąć.

Ciężko jest cokolwiek sensownego w tej sprawie wymyślić - ogólnie wydaje mi się, że ogólnie pojawia się coraz więcej projektów - i tych lepszych i tych gorszych. Tylko jakoś wszyscy zwracają uwagę na te gorsze ;)
cyberion
Jun 23, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Możliwość oddania głosu userowi 1/tydzień :) dla 1 screena/projektu etc.
Kosz85
Jun 23, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Cytat:

Mam w tej chwili siłę głosu 46 - dwa dni pod rząd zagłosuję i jest -92. Taką ocenę mogła zrobić równie dobrze jedna osoba, jak i dwadzieścia. Jak ktoś się uczepi projektu i specjalnie będzie mu dawał ujemne punkty, to może go przenieść do takiego żłobka / usunąć.


Proste rozwiązanie, ograniczyć maksymalną siłę głosu, albo ją jakoś odpowiednio przeskalować. Naprawdę dużą siłę głosu dać jedynie moderatorom. Dodatkowo dać możliwość głosowania tylko raz na projekt, ewentualnie raz na jakiś okres czasu (miesiąc). Tylko wtedy baza danych musiałaby się rozrosnąć i przechowywać takie upierdliwe dane jak to kto i kiedy na co zagłosował ;) Ale da się to rozwiązać i nie jest to wcale takie trudne.
Koko
Jun 23, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Jestem za podziałem:
- Wszystkie Projekty
- Projekty Godne Uwagi
Czyli że wszyscy wkładają swoje projekty do "Wszystkie Projekty" a jeśli osiągnie jakąś wysoką notę to do "Projekty Godne Uwagi" i by byli wszyscy szczęśliwi ;)
@UP: jak dla mnie pomysł dobry :P
novo
Jun 25, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

MadMax: mi tez to sie nie podoba, ale jestem w stanie przecierpiec takiego screena. Uwazam ze nakladanie jakis ograniczen wiece wyrzadzi szkod niz pozytku. Jasne ze trafiaja sie czasem screeny tego typu jak zaprezentowales, ale ogolem stanowia one bardzo niewielki procent tego co sie dzieje. Moim zdaniem juz lepszym rozwiazaniem byloby button 'zglos moderatorowi' cos jak na forum(bo watpie zeby mody siedzialy i przegladaly wszystkie screeny zeby znalezc cos do wywalenia). W ten sposob te naprawde razace screeny by polecialy a reszta zostala. Jestem przeciwko jakiejs klasyfikacji na dobre/zle screeny, tymbardziej ze kazdy screen z czasem traci punkty i moze np po 6msc znowy wyladowac w zlobku mimo ze jest naprawde dobry.

Daro: Przepraszam za tamto zdanie. Nie przegladalem Twojego profilu tylko zalozylem ze nie wrzucales screenow po Twoim poscie, takze jeszcze raz przepraszam.

Pozdr.
novo.
SirMike
Jun 26, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Ooo, kolejne topic pod tytulem "bicie piany". Przestancie ciagle narzekac, wezcie sie do roboty i pokazcie co potraficie.
Skoro ktos wrzuca screen z Ponga to chwala mu za to, ze zechcial poswiecic swoj czas i skodzil cokolwiek. Jesli wyszedl z tego badziew to i tak community poprzez oceny sprawi, ze projekt wyladuje na samym dole listy.
Strony:
1 2 3 4 5 6 7 8