Warsztat » Forum

[Gamedev.pl] Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Jun 16, 2004 | Daro |
116 wypowiedzi na 8 stronach:
1 2 3 4 5 6 7 8
Netrix
Aug 20, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Również według mnie to jest przesada, żeby dawać grę konsolową do projektów na stronie głównej gd.pl. W dzisiejszych czasach liczą się głównie gry, w których coś widać, najlepiej kolorowego, czyli 2D/3D w normalnych okienkach. Gry w konsolach to projekty przedszkolne i raczej niewielka liczba osób się nimi interesuje, inaczej jest z projektami 2D/3D.

Cieszę się, że projekty konsolowe poleciały. Jeżeli ktoś ma ochotę zamieścić projekt to istnieje dział na forum, który się nazywa również "Projekty".
Riddlemaster
Aug 21, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

k_b: choć Twój gameproducer był akurat całkiem niezły, prawda jest taka, że gry konsolowe odstraszają większość osób, a tym samym obniżają poziom i prestiż serwisu. Jest też dział na forum, więc nie ma się co załamywać.
Mattrick
Aug 21, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Ale panowie, nie zapominajcie, że to jest PROGRAMOWANIE GIER, nie PROGRAMOWANIE GRAFIKI... A ja wolę widzieć grywalną konsolówkę i w nią popykać niż piękny render który można jedynie wydrukować.
spax
Aug 21, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Cytat:

Ale panowie, nie zapominajcie, że to jest PROGRAMOWANIE GIER, nie PROGRAMOWANIE GRAFIKI... A ja wolę widzieć grywalną konsolówkę i w nią popykać niż piękny render który można jedynie wydrukować.


Ciii! Nie mozemy o tym glosno mowic bo lobby renderowcow nas zniszczy ;)
skaarj
Jun 10, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Cytat:

Ale panowie, nie zapominajcie, że to jest PROGRAMOWANIE GIER, nie PROGRAMOWANIE GRAFIKI... A ja wolę widzieć grywalną konsolówkę i w nią popykać niż piękny render który można jedynie wydrukować.


Gdyby większość graczy miała zdanie podobne do Ciebie to z pewnością nie byłoby Crysis'a, HL2 etc. ... na szczęście grafika wciąż się rozwija. (btw. można byłoby zrobić ankietę na ten temat, o ile jeszcze jej nie ma)
LOR
Jun 11, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Ankieta na ten temat już była. Generalnie tutaj ludzie są podzieleni na tych co klepią silniki graficzne, tych co klepią gierki bez grafiki, tych co klepią i to i to i tych co nie klepią nic bo im się nie chce ;p
Usuwanie projektów "konsolowych" - hmm moim zdaniem nie, a raczej - tak samo jak w przypadku projektów "graficznych" powinno to zależeć i tutaj ukłon w stronę wyczucia modów. Jeśli projektem konsolowym jest gra "zgadnij jaką jestem liczbą" - usuwać. Jeśli projekt graficzny to "popatrz jaki ze mnie fajny trójkąt" - usuwać. Jeśli projekt nie wiadomo jaki to "ale zrobiłem zaje*** logo, teraz do niego dorobię projekt" (co jest zresztą dla mnie fenomenem :P) - usuwać koniecznie! Tego typu sytuacje łatwo jest wychwycić, wszystkie powinny być tępione. Trudniej jest opisać, co oznacza projekt "na poziomie" - generalnie zbiór projektów na poziomie to zbiór wszystkich projektów - zbiór tych z księżyca ;p Czy taki game maker k_b powinien być usunięty - absolutnie nie, to jest projekt w który trochę roboty i umiejętności (oczywiście sprawa względna) trzeba było włożyć, wątpię czy było tak, że k_b (sory akurat to mi wpadło w oko w rozmowie ;p) usiadł do "thinking in C++", przeczytał wstęp i napisał w pół godziny gierkę, no chyba że jest mega utalentowany ;p Po prostu moim zdaniem jest to kwestia wyczucia, nie róbcie czystek na warsztacie, nie usuwajcie połowy projektów, usuńcie to, co aż razi w oczy..
Netrix
Jun 11, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Cytat:

Ale panowie, nie zapominajcie, że to jest PROGRAMOWANIE GIER, nie PROGRAMOWANIE GRAFIKI... A ja wolę widzieć grywalną konsolówkę i w nią popykać niż piękny render który można jedynie wydrukować.


Ale z programowaniem gier przede wszystkim wiąże się programowanie grafiki, dlatego uważam, że gierki konsolowe to jest tylko etap nauki, nic więcej. Z drugiej strony jeśli ktoś wyjedzie z efektem graficznym od tak, to jest on zaliczany do kategorii trójkąt, chyba, że efekt jest umieszczony zgrabnie w grze, czyli pokazywany jest kawałek gameplay'u z danym efektem.

Riddlemaster
Jun 11, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Cytat:
Ciii! Nie mozemy o tym glosno mowic bo lobby renderowcow nas zniszczy

Ja tam się boję, że Złośliwiec pousuwa wszystkie silniki. A lobby renderowców i tak was, gameplayowców, zniszczy :)

Cytat:
Ale z programowaniem gier przede wszystkim wiąże się programowanie grafiki

Akurat nie jest to prawda. Jest to tylko jeden z elementów. Do tego dochodzi fizyka, gameplay, dźwięk, gui itd. Dla programistów grafiki oczywiście grafika jest najważniejsza. Dla gameplayowców pewnie gameplay. Cała masa różnych elementów. Niemniej zgodzę się, że dla większości gry konsolowe są dopiero początkiem przygody z programowaniem gier.

Cytat:
Z drugiej strony jeśli ktoś wyjedzie z efektem graficznym od tak, to jest on zaliczany do kategorii trójkąt, chyba, że efekt jest umieszczony zgrabnie w grze

No i w ten sposób wypadają niemal wszystkie silniki, efekty graficzne, atraktory i inne fajne wizualnie rzeczy. Zresztą w ten sposób sam sobie przeczysz :) Mało który enginowiec pisze jednocześnie grę.
k_b
Jun 13, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Cytat:

wątpię czy było tak, że k_b (sory akurat to mi wpadło w oko w rozmowie ;p) usiadł do "thinking in C++", przeczytał wstęp i napisał w pół godziny gierkę


Takie coś nawet nie było możliwe :).

Cytat:

Cytat:

Ale panowie, nie zapominajcie, że to jest PROGRAMOWANIE GIER, nie PROGRAMOWANIE GRAFIKI... A ja wolę widzieć grywalną konsolówkę i w nią popykać niż piękny render który można jedynie wydrukować.


Gdyby większość graczy miała zdanie podobne do Ciebie to z pewnością nie byłoby Crysis'a, HL2 etc. ... na szczęście grafika wciąż się rozwija. (btw. można byłoby zrobić ankietę na ten temat, o ile jeszcze jej nie ma)


Mattrickowi chodziło o to, że programowanie grafiki jest tylko elementem programowania gier - co nie oznacza, że i na tym poziomie grafika nie może się rozwijać.

Jeśli was rażą konsolowe screeny - to niech będą projekty konsolowe, tylko bez screenów. A jeśli nie chcecie projektów konsolowych - to usuńcie też te wszystkie pongi i arkanoidy. W końcu to niewiele więcej, w pewnych przypadkach nawet mniej pracy niż nad konsolówkami.
Netrix
Jun 13, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

ERROR
// Riddlemaster masz rację :)

Cytat:

No i w ten sposób wypadają niemal wszystkie silniki, efekty graficzne, atraktory i inne fajne wizualnie rzeczy. Zresztą w ten sposób sam sobie przeczysz :) Mało który enginowiec pisze jednocześnie grę.


Dobrze, tu mogłem troszeczkę przesadzić. Można dopuścić screeny, które bezpośrednio wiążą się z grą (w granicach rozsądku).

Jednak co do projektów konsolowych to ja widzę tylko jedno miejsce, na forum w dziale projekty.
skaarj
Jun 14, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

No to można byłoby jeszcze dodać opcję "Nie pokazuj projektów konsolowych", i wszyscy byliby zadowoleni ;D
Riddlemaster
Jun 14, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Cytat:
A czy ja napisałem "przede wszystkim'?

Tak. Tak właśnie napisałeś. Kombinacja CTRL + C, CTRL + V nie kłamie.
nameczanin
Jun 11, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Cytat:

Daro, nie udawaj super PRO tylko sam dodaj jakiś DOBRY projekt. Wtedy twoje zdanie byłoby uzasadnione.


Sam bądź PRO. Wtedy TWOJE zdanie byłoby uzasadnione ;]    [pełna ironia i satysfakcja poniesiona z krainy odgryzienia komuś kawałka nogi, bo w głowie nic już nie było...]


Ja tutaj chciałbym zacytować drugi post w całym topicu. I to jest moje zdanie.

Pozdrawiam
lukkot
Jun 12, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Cytat:

Również według mnie to jest przesada, żeby dawać grę konsolową do projektów na stronie głównej gd.pl. W dzisiejszych czasach liczą się głównie gry, w których coś widać, najlepiej kolorowego, czyli 2D/3D w normalnych okienkach. Gry w konsolach to projekty przedszkolne i raczej niewielka liczba osób się nimi interesuje, inaczej jest z projektami 2D/3D.

Cieszę się, że projekty konsolowe poleciały. Jeżeli ktoś ma ochotę zamieścić projekt to istnieje dział na forum, który się nazywa również "Projekty".


Cytat:

k_b: choć Twój gameproducer był akurat całkiem niezły, prawda jest taka, że gry konsolowe odstraszają większość osób, a tym samym obniżają poziom i prestiż serwisu. Jest też dział na forum, więc nie ma się co załamywać.


Czy gamedev.pl jest komercyjnym przedsiewzieciem nastawionym na zyski i to co powie opinia publiczna? Czy moze przede wszystkim chodzi o wymiane zdan, pogladow i pokazanie tworczosci osob ktore interesuja sie z zamilowania tworzeniem gier?

Cytat:

Cytat:

Ale panowie, nie zapominajcie, że to jest PROGRAMOWANIE GIER, nie PROGRAMOWANIE GRAFIKI... A ja wolę widzieć grywalną konsolówkę i w nią popykać niż piękny render który można jedynie wydrukować.


Gdyby większość graczy miała zdanie podobne do Ciebie to z pewnością nie byłoby Crysis'a, HL2 etc. ... na szczęście grafika wciąż się rozwija. (btw. można byłoby zrobić ankietę na ten temat, o ile jeszcze jej nie ma)


Nie znam Crysis'a (znaczy tylko ze slyszenia), a o HL2 sie tylko otarlem. Jednak chyba kazdy zauwaza, ze coraz wiecej projektow stawia na grafike niz grywalnosc, tresc gry.
Złośliwiec
Jun 12, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Cytat:

Gdyby większość graczy miała zdanie podobne do Ciebie to z pewnością nie byłoby Crysis'a, HL2 etc. ... na szczęście grafika wciąż się rozwija.


...Niczym papier toaletowy. Dobrze by było, gdyby nie było Crysisa. Może znowu zaczęłyby się pojawiać gry, a nie na wpół interaktywne trójwymiarowe zwiedzanki. Nie ma się co oszukiwać, render jest na Warsztacie takim samym śmieciem jak gra w kółko i krzyżyk w konsoli. Może takie coś pasowałoby do forum dla grafików, ale nie tutaj.

Dlatego też uważam, że kasowanie wszystkich projektów konsolowych jest chore. Większość to rzeczywiście badziewie, ale część znacznie bardziej pasuje do definicji gry niż te wszystkie efekciarskie scenki, które zostały stworzone od początku do końca tylko po to, by zrobić z nich screena. Taki na przykład projekt Game Producer był jednym z ciekawszych w całej historii Warsztatu. Usunięcie go to nieporozumienie.
neonek
Jun 12, 2004

Odp: Coraz wiecej "badziewia" na gamedevie ...

Zgadzam się z przedmówcą. Efekciarskie rendery tylko dla screena to niezbyt mi pasuje do gamedevu. Co do gier konsolowych to wiele znich było całkiem fajnych, tak jak wspomniany Game Producer. Usuwanie takich projektów to lekka przesada.
Strony:
1 2 3 4 5 6 7 8