Warsztat » Forum

[Projekty] Game Programmer - Skill Tree

Aug 31, 2009 | Regedit |
33 wypowiedzi na 3 stronach:
1 2 3
Regedit
Aug 31, 2009

Game Programmer - Skill Tree

Zainspirowany wracającymi jak bumerang pytaniami typu "nauczyłem się C++, co dalej" albo "z czego uczyć się tego a tego" od jakiegoś czasu myślałem o ułożeniu drzewka umiejętności amatora programowania gier, na wzór drzewka umiejętności z Diablo czy drzewka talentów z WoW. No i zrobiłem: http://regedit.gamedev.pl/produkcje/inne/SkillTree/ .

Wszelkie uwagi mile widziane. Ogólną koncepcję raczej niechętnie zmienię, ale jestem otwarty na uwagi dotyczące tego co powinno pisać przy każdym skillu.

Szczególnie proszę o pomoc w kwestii spisu literatury, który jest dostępny pod zielonymi linkami. Nie chodzi mi o wszelkie możliwe pozycje na dany temat, ale po 2-3 najważniejsze źródła, z których najlepiej się uczyć tego tematu.

Jeśli ktoś chce namalować ładniejsze ikonki, to też się nie obrażę :)
Kurak
Aug 31, 2009

Odp: Game Programmer - Skill Tree

Ogólnie fajnie, ale gdzie tam jest grafika 2D? ;D Myślę, że rzucanie się od razu na grafikę 3D nie jest najlepszym pomysłem... No i napis "Kliknij aby się nauczyć" - jak kliknę, to się nauczę? ;) Ale to tylko takie czepianie się.
Natomiast cała reszta jest bardzo fajna :)
maxest
Aug 31, 2009

Odp: Game Programmer - Skill Tree

Z ciekawosci... w tle to jakas tekstura z lightmap'ami czy cus? :)

Do dzialu "Programowanie" zaliczylbym "Język C++" Stroustrup'a
Netrix
Aug 31, 2009

Odp: Game Programmer - Skill Tree

Kurak ma rację, przed grafiką 3D powinno być 2D.
dzemeuksis
Aug 31, 2009

Odp: Game Programmer - Skill Tree

Fajoskie. W opisie do znajomości angielskiego wkradła się mała literówka -> Znajdomość zamiast Znajomość
Darth Veldrin
Aug 28, 2009

Odp: Game Programmer - Skill Tree

Ja bym za to lekko zmienił strukturę drzewa - oddzielił programowanie obiektowe od projektowania. Sugeruję:
programowanie obiektowe [tak jak jest] -> metaprogramowanie
a osobno:
projektowanie programów -> inżynieria oprogramowania.

Odnośnie 2D przed 3D - stanowcze NIE. Po co nowi mają sobie zaśmiecać głowę 2D? Ucząc się 3D, 2D opanowuje się po drodze. Zawsze łatwiej uprościć (pozbyć się jednego wymiaru) niż ciągle utrudniać i komplikować. Zresztą... kto dzisiaj tak naprawdę mysli poważnie o 2D?
Regedit
Aug 28, 2009

Odp: Game Programmer - Skill Tree

To w tle to jest taki osobliwy fraktal - jeden ze wspaniałej galerii http://www.fractal-recursions.com/, z sekcji Mechanical.

Na pozostałe argumenty odpowiem później...
Gravell
Aug 29, 2009

Odp: Game Programmer - Skill Tree

Fajnie to zrobione :P Ogólnie pomysł fajny i niezłe wykonanie :)
Logan
Aug 30, 2009

Odp: Game Programmer - Skill Tree

Full nauki przede mną !
Haxy.M
Aug 30, 2009

Odp: Game Programmer - Skill Tree

Ja bym w samym programowaniu dał C przed C++ na czymś się trzeba samych podstaw nauczyć. No i przydaje się umiejętność rozumowania jak komputer, którą trzeba wyćwiczyć, a proste programy w C bardzo w tym pomagają.
MoN
Aug 30, 2009

Odp: Game Programmer - Skill Tree

Niee, C to tak jakby uczyc golebia najpierw chodzic a potem latac... Uczy generalnie rzecz biorac zlych nawykow, a niepotrzebnie - temat juz dobrze obrobiony na warsztacie
maque
Aug 30, 2009

Odp: Game Programmer - Skill Tree

Pomysł bardzo dobry. Oddzieliłbym jednak pewne rzeczy od siebie, dla przykładu geometria i nie wiedzieć czemu nauce ma służyć "Dowolna książka o podstawach programowania gier w DirectX lub OpenGL" - wg mnie te książki nie są zbyt dobre do nauki geometrii, właściwie to matematyka w nich jest potraktowana nieco pobieżnie wrzucając nie wyprowadzone wzory i gotowe rozwiązania. Zabrakło ponadto algorytmów sztucznej inteligencji . Jeżeli chodzi o wygląd strony to nieco bym go zmienił (teraz jest nieco chaotyczny - szczególnie odnośniki "kliknij").
TeMPOraL
Aug 30, 2009

Odp: Game Programmer - Skill Tree

Regedit... rozwaliłeś mnie ;) Zwłaszcza jak zobaczyłem link "Kliknij aby się nauczyć" to myślałem, że z krzesła spadnę :)
Życie to jednak jest cRPG :)
Genialny pomysł!

//Sprytnie też umieszczone "Umiejętności dodatkowe" :) Taki sposób gwarantuje, że osoby na poziomie poniżej drugiego raczej ich nie znajdą :D

//EDIT
Co do matematyki to dodałbym
" - Odrabiać zadania domowe"
" - Rozwiązywać zadania matematyczne dla treningu"
Wszyscy wiemy, że jak ktoś nie robi zadań sam w domu to matematyki nie będzie umiał (na przykład ja nie umiem :D)
Spider100
Aug 31, 2009

Odp: Game Programmer - Skill Tree

Witam!

Ja proponuje do książek o matematyce/algorytmach wrzucić "Geometria obliczeniowa - wprowadzenie" nie należy do najprostszych ale jest bardzo przydatna szczególnie w szukaniu otoczek wypukłych, części wspólnej brył, diagramy Voronoi/triangulacja dualność brył i wiele innych ciekawych rzeczy które nie do końca da się zrozumieć :D

http://helion.pl/ksiazki/geobli.htm

Pozdrawiam!
Spider ^*^
dondor
Aug 31, 2009

Odp: Game Programmer - Skill Tree

Gdzie można zdobyć Wprowadzenie do algorytmów Thomas'a H. Cormen'a?? Szukałem w kilku miejscach w necie, ale nakład wyczerpany :/
TeMPOraL
Aug 31, 2009

Odp: Game Programmer - Skill Tree

Cytat:

Gdzie można zdobyć Wprowadzenie do algorytmów Thomas'a H. Cormen'a?? Szukałem w kilku miejscach w necie, ale nakład wyczerpany :/
Krakowskie V-LO ma w bibliotece chyba kilkanaście "Cormenów" :)
W krakowskiej Głównej Księgarni Naukowej powinny być, widziałem tam.
Strony:
1 2 3