Warsztat » Forum

[Gamedev.pl] Jeden screen dziennie.

Apr 12, 2005 | Vipa |
50 wypowiedzi na 4 stronach:
1 2 3 4
Vipa
Apr 12, 2005

Jeden screen dziennie.

Jak w tytule, proponuję zrobić ograniczenie dodawania screenów, projektów i video do jednego z każdej kategorii dziennie.
Jest masa screenów dodawanych po 8 gdzie różnice są naprawdę minimalne, kąt kamery, z tłem lub bez itd. Przecież można to ująć na jednym obrazku dzieląc go pół - np. połowa obrazka z efektami a druga bez.

Przy okazji offtopic tematu ale drugi pomysł a raczej zapytanie:
W tej chwili na stronie głównej są wyświetlane najnowsze projekty i najlepsze. A co z video?
Kwazar
Apr 19, 2005

Odp: Jeden screen dziennie.

Imho 2 screeny na dzien bylyby lepszym wyjsciem bo czasami 1 mimo wszystko nie wystarcza.

Cytat:

Przy okazji offtopic tematu ale drugi pomysł a raczej zapytanie:
W tej chwili na stronie głównej są wyświetlane najnowsze projekty i najlepsze. A co z video?


To fakt, przydaloby sie zrobic video podobnie jak ze screenami  :).
Kele
Apr 18, 2005

Odp: Jeden screen dziennie.

Czasami jest tak jak mówisz, a czasami nie. Co z ludźmi którzy wrzucają screeny, na których są ciekawsze rzeczy? Mają czekać, przykładowo, tydzień, żeby wrzucić kilka obrazków? :) Ci co trochę zastanowią się, zanim wrzucą screen to sami dojdą do tego o czym mówisz. Niemniej jednak to dobrze, że tak się troszczy każdy o poziom gamedev ;> Pewnie dlatego tutaj jest jak jest.
misioslaw
Apr 20, 2005

Odp: Jeden screen dziennie.

To może by tak odrazu forum ograniczyć do jednego posta dziennie ?
wesz
Apr 20, 2005

Odp: Jeden screen dziennie.

Imo limit skrinów na dzień/tydzień/miesiąc powinien zależeć od siły głosu, która jakby nie patrzeć określa po częsci poziom danego delikwenta. Jak można zauważyć, powtarzające się skriny wrzucają zazwyczaj osoby nowe = niska siła głosu.

Wnioski? Osoby mające wysoką siłę głosu, mogą cześciej wrzucać skriny, osoby z niższą siłą głosu zostaną ograniczone w większym stopniu.
Riddlemaster
Apr 22, 2005

Odp: Jeden screen dziennie.

Jest to złe rozwiązanie wg mnie. Było już przynajmniej kilka przypadków, gdy osoba "nowa" wrzucała screeny na bardzo wysokim poziomie w liczbie kilku.
Zielony
Apr 22, 2005

Odp: Jeden screen dziennie.

w ten sposób uziemisz ludzi, którzy zarejestrowali się po to, zeby się zareklamować ze swoim prawie gotowym projektem jak INQ-Techdemo czy Twin Unicorn Engine 2008

edit: @up właśnie :]
Vipa
Apr 24, 2005

Odp: Jeden screen dziennie.

Nie wiem czy uziemię, ale jakbym sam już miał jakiś powiedzmy sensowny silnik (ale naprawdę w dosłownym tego słowa znaczeniu a nie renderer w 8%, czyli sześcian z 8 efektami i każdy screen przedstawia kolejny efekt) to dałbym obraz i w opisie link do strony.
Ważne informacje (nie połowa dokumentacji, o ile ta istnieje) w opisie screena lub projektu i tyle.

Zakładam, iż większą wartość dla mnie miała by odwiedzalność mojej strony niż ohy i ahy nad obrazkami. Nie dlatego, że mam tam adSense i liczę na 0.2 centa za kliknięcie, ale dlatego że są tam zawarte szczegółowe informacje na temat oprogramowania lub gry. A tak? Nawet jak screen jest fajny to ktoś walnie 2 zdania na temat projektu i na końcu: "szukam grafika". Ani info, ani warunków, ani co ktoś zrobił, ani co to w ogóle ma być (oprócz, yyyyy... ma to być platformówka).

Może i przesadzam, z resztą zawsze czepiam się pierdół, na które nikt nie zwraca uwagi, ale niekiedy jak widzę całą stronę screenów wypełnioną przez jednego użytkownika to mnie po prostu trafia. Mogę sobie kliknąć na poprzednią, to fakt. Dlatego zgłaszam ten problem do dyskusji. Są za i są przeciw.

Cytat:
Jest to złe rozwiązanie wg mnie. Było już przynajmniej kilka przypadków, gdy osoba "nowa" wrzucała screeny na bardzo wysokim poziomie w liczbie kilku.

Spoko, ale połowa z nich jak nie większość nie przedstawiała nic nowego. Zawsze można obrazek podzielić na ćwierci by przedstawić np. 4 modele na raz.

Cytat:
Czasami jest tak jak mówisz, a czasami nie. Co z ludźmi którzy wrzucają screeny, na których są ciekawsze rzeczy? Mają czekać, przykładowo, tydzień, żeby wrzucić kilka obrazków? Smiley Ci co trochę zastanowią się, zanim wrzucą screen to sami dojdą do tego o czym mówisz. Niemniej jednak to dobrze, że tak się troszczy każdy o poziom gamedev ;> Pewnie dlatego tutaj jest jak jest.

Ale nie chodzi mi o poziom gamedev.pl. Co to w ogóle za mania ostatnio? Polski game development jest taki jaki jest. Fajnie, że prezentują się osoby nowe. Nie są to "lamerzy" tylko ludzie mało doświadczeni. Całkowicie nie zgadzam się z tym, że trzeba tworzyć jakieś szkółki czy coś w tym stylu. Niech się prezentują. Jak najbardziej. Nabierają przez komentarze cennych doświadczeń, których niektórzy z nas nie mieli szansy nabrać na tym etapie rozwoju. Chyba, że komentarze to "a miecze są z Tibii".
Qrde sam nie jestem geniuszem, mój kod to pośmiewisko na całej linii dla 90% ludzi, którzy w ogóle piszą w C++. Ale doświadczenie i rady innych sprawiają, iż potrafię utworzyć gotowy, komercyjny produkt.
Chodzi o to by ludzie zastanawiali się co chcą pokazać. Zaczną kadrować, odpowiednio ustawiać kamerę itd.

Ewentualnie  niech będzie możliwość wrzucenia kolejnego obrazka po wykasowaniu starego, z tego samego dnia oczywiście.
Nie wiem dalej co o tym myślicie. Ale proszę zastanówcie sie nad tym trochę.

A co do video to naprawdę prosiłbym.

PS: Gamedev to też muzyka. Tego nie ma w ogóle. Wiecie jak trudno znaleźć kogoś kto ma się gdzieś zaprezentować? Jak już coś to jest to koleś lub babeczka, którzy robią to od lat i żądają mega kasy za dźwięki czy muzykę.
Z drugiej strony, kawałek w sensownej jakości to ładnych parę mega. Nawet mp+. Ale skoro są filmiki ze źródłem na youtube to może audio ze źródłem np. na wrzuta.pl?
ZAWSZE na jakimś etapie tworzenia gry rozwijany jest problem muzyki i dźwięków, rozumiem że pixel shader 3.0 jest ważny żeby nadać w grze masę efektów :P, ale gamedev to nie tylko rysowanie i programowanie.
Regedit
Apr 24, 2005

Odp: Jeden screen dziennie.

Też jestem przeciwko. Sam ze swoich projektów wrzuciłem zawsze po kilka screenów na raz, wcale nie jednakowych. To jest normalne, że ktoś rejestruje swój projekt i dodaje od razu kilka screenów. Bez sensu byłoby to ograniczać. Póki miejsca na serwerze wystarcza, póty screeny podobne do siebie nie są problemem. A jeśli kogoś denerwują te mniej ciekawe, to niech sobie posortuje wg oceny :P

Cytat:
Nie wiem czy uziemię, ale jakbym sam już miał jakiś powiedzmy sensowny silnik (ale naprawdę w dosłownym tego słowa znaczeniu a nie renderer w 8%, czyli sześcian z 8 efektami i każdy screen przedstawia kolejny efekt) to dałbym obraz i w opisie link do strony.
Ważne informacje (nie połowa dokumentacji, o ile ta istnieje) w opisie screena lub projektu i tyle.

To wtedy przyjdzie drugi malkontent i zacznie mówić, że projekt jest nieciekawy bo za mało screenów a za dużo tekstu.
Riddlemaster
May 1, 2005

Odp: Jeden screen dziennie.

Zresztą nie zapominajmy o czymś takim jak kategorie screenów. Jeśli kogoś nie interesują efekty graficzne (renderery), to sobie wybiera np. gameplay 2D/3D. Moje screeny może i są podobne i daleko im do rewelacyjnych, ale jeśli mam kategorie efekt graficzny to zamierzam zrobić z tego użytek. Swoją drogą combo box możnaby zastąpić check boxami, żeby filtrowanie miało większe możliwości.
Co do rzeczy takich jak kadrowanie itp. Nie każdy ma takie umiejętności. Tak naprawdę do tego potrzeba artysty/designera, a że większość z nas tworzy coś samemu/w małej grupie to nie zawsze jest to możliwe.
Vipa
May 3, 2005

Odp: Jeden screen dziennie.

Dobra, co do screenów to mnie powiedzmy przekonaliście (o ile znowu ktoś nie zacznie spamować  = to samo +5 stopni obrotu kamery :D).

A co z muzyką i video?
Riddlemaster
May 9, 2005

Odp: Jeden screen dziennie.

Co do muzyki uważam, że pomysł jest dobry, bo czemu mamy niby dyskryminować muzyków? Zwłaszcza, że o nich jeszcze trudniej niż o grafików. Natomiast co do wideo. Cóż - ja jestem za, ale pamiętam już dyskusję na ten temat. Ktoś (chyba Reg?) powiedział wtedy, że wielu użytkowników narzeka już teraz na czas ładowania strony, a z wideo będzie jeszcze gorzej - czy jakoś tak. Jeśli coś przekręciłem - sorry.
Konon
May 9, 2005

Odp: Jeden screen dziennie.

To może wystarczą nazwy filmików (oczywiście jako odnośniki).  ;)
Regedit
May 11, 2005

Odp: Jeden screen dziennie.

Tak, dział z muzyką to dobry pomysł. Pokazywanie video na stronie głównej też, tylko żeby to nie były aplety Flash, bo zamulają stronę. Podobno da się z YouTube wyciągać zrzut z klipu jako obrazek. Może ktoś kiedyś to dopisze...
wesz
May 12, 2005

Odp: Jeden screen dziennie.

@Reg: Bez problemu można dostać się do zrzutu z filmu



Formuła wygląda następująco: http://i[opcjonalnie numer serwera].ytimg.com/vi/[id filmu]/default.jpg

http://i.ytimg.com/vi/kRMn1tj5-Nc/default.jpg
http://i3.ytimg.com/vi/kRMn1tj5-Nc/default.jpg

Więc śmiało można zabrać się za implementację tego.
micran
Sep 16, 2005

Odp: Jeden screen dziennie.

Sory, że odświeżam temat, ale chyba trzeba.
Jakie jest ograniczenie screenów w jednym projekcie ???
Po tym co dzisiaj zobaczyłem jestem za ograniczeniem screenów dziennie do max 3. Najlepiej spojrzeć na gamedev.pl i użytkownika Ufix. Zobacz-> http://www.gamedev.pl/projects.php?x=view&id=467. Użytkownik przedstawił chyba każdy już element gry osobno. Trochę to denerwujące po od razu rzuca się powtarzalność screenów.(troszkę się różnią) znaczącą różnicą jest tylko opis. Mógłby te opisy umieścić w dość skromnym opisie projektu. 15 screenów w jeden dzień  :o
Strony:
1 2 3 4