Warsztat » Forum

[Produkcje] The Final Quest - SCM&P TechDemo

Jun 27, 2009 | Regedit |
43 wypowiedzi na 3 stronach:
1 2 3
Regedit
Jun 27, 2009

The Final Quest - SCM&P TechDemo

The Final Quest - SCM&P TechDemo - moje nowe demko prezentujące to co ostatnio napisałem do swojego silnika, czyli:

* Światła
* Cienie
* Materiały
* Postprocessing

Mam prośbę do wszystkich zainteresowanych posiadaczy karty graficznej z co najmniej VS i PS 2.0 żeby pobrać i przetestować. Tylko nie zapomnijcie kliknąć w to okrągłe i poszperać w menu i w okienkach - to co jest włączone na starcie to tylko ułamek możliwości demka :)

Plik:
TFQ_SCMP_TechDemo_1-2.rar (1.36 MB)

Screeny:
http://regedit.gamedev.pl/Download/Produkcje/Dema/TfqSCMPTechDemo/SCMP_TechDemo_1.jpg
http://regedit.gamedev.pl/Download/Produkcje/Dema/TfqSCMPTechDemo/SCMP_TechDemo_2.jpg
mINA87
Jun 27, 2009

Odp: The Final Quest - SCM&P TechDemo

Pobawiłem się trochę (Vista, GF8600GT) i bardzo piątka :] Najbardziej mi sie podoba Twoje GUI i efekt feedback (faktycznie jak pisałeś na blogu podobny do efektu upojenia alkoholowego :P).
Takie must do:
- mgła na post processignu - ta per vertex wypda żałośnie na tle całości :P
- antialiasing
- widzę że z cieniami coś jest nie tak - niska rozdziałka, strasznie flickerują (jakby depth fighting) i mają tendencję do znikania.
maxest
Jun 24, 2009

Odp: The Final Quest - SCM&P TechDemo

Generalnie prezentuje sie bardzo fajnie - zwlaszcza blur, bump mapping i bloom (czy tam HDR czy jakkolwiek to nazwiemy - ta poswiata :P)
I jak mowi mINA87, cienie sa zrabane - potrafia znikac i pojawiac sie, takze "degenerowac" - skrzywiaja sie jakos tak dziwnie.
Na GeForce 6600 troszke przycina ale zdaje sobie sprawe ze to juz karta-klasyka :D
mINA87
Jun 25, 2009

Odp: The Final Quest - SCM&P TechDemo

Pewnie to wszystko przez ten 16bitowy depth buffer i teksturki 8bit/kanał :)
mikael
Jun 25, 2009

Odp: The Final Quest - SCM&P TechDemo

Nope... Nie przez depth buffer. Cienie się paprzą w zależności od relacji kamery względem światła. Z moich obserwacji rypią się wyłącznie w granicach 90* kamery do światła (-90 lub jak kto woli 270 jest ok, tylko 90* szwankuje).

W każdym razie - pobawiłem się trochę ustawieniami i na XP, 7900GS @ 1280x1024 + D24X8 + Shadow[2048, R32F, D24X8] + Env[1024, A8R8G8B8, D24X8] - w najbardziej "zatłoczonym" miejscu (tym z obiektami) nie zeszło poniżej 200 FPS ;) W innych miejscach zdecydowanie powyżej.

Idem szpać...
mINA87
Jun 30, 2009

Odp: The Final Quest - SCM&P TechDemo

Nope.. Rypią się w każdej pozycji x]
BTM
Jun 29, 2009

Odp: The Final Quest - SCM&P TechDemo

Kod: Środowisko
  Czas       : 2007-05-10 10:14:57
  Komputer   : BARTEK
  Użytkownik : ***
  Plik       : c:\Documents and Settings\***\Pulpit\TFQ_SCMP_TechDemo_1-0\TFQ.exe
Błąd
  [Framework.cpp,1379] Błąd podczas sprawdzania możliwości urządzenia Direct3D.
  Karta graficzna nie spełnia wymagań. Minimalne wymagania: Vertex Shader 2.0, Pixel Shader 2.0.
Abu. Muszę z szefostwem pogadać o nowym kompie w robocie ;-)
mikael
Jun 30, 2009

Odp: The Final Quest - SCM&P TechDemo

Cytat:

Nope.. Rypią się w każdej pozycji x]


To może u Ciebie, na Viście ;)

A tak na poważnie - zauważyłem pikselizację i zanikanie cienia wyłącznie przy zmianie orientacji kamery. Najpierw cień traci rozdzielczość, aż w końcu zanika. Wszystko w okolicach jednego ustawienia kamery.
mINA87
Jun 29, 2009

Odp: The Final Quest - SCM&P TechDemo

Spróbuj mikael pooddalać się i przybliżać do "środka" sceny - z każdej pozycji są problemy nie tylko z miganiem na krawędziach ale również z całkowitym zanikaniem, chociaż faktycznie w pewnej orientacji kamery nasila się to zjawisko.
Karczas
Jul 2, 2009

Odp: The Final Quest - SCM&P TechDemo

Na moim GF FX5200 dość mocno przycinało, ale to zabytek. Cienie wariowały totalnie - latały gdzie chciały ;) Za to wielki plus za efekt płomienia - dla mnie bomba.

I małe pytanko... jak zrobiłeś efekt oślepiania przez słońce ? To jest ten cały bloom, bo się nie łapię w tych nowych bajerach?
Kurak
Jun 30, 2009

Odp: The Final Quest - SCM&P TechDemo

Mam rozumieć, że te czarne migające kwadraciki na terenie to są cienie, tak? ;)
Wariujące cienie to jedyny błąd, jaki zauważyłem, i gdyby nie one, całość byłaby bardzo ładna :) Co prawda po włączeniu chyba wszystkich efektów FPS wachał się pomiędzy 1 a 2, ale wyglądało raczej ładnie :)
Karta to GF 5200 FX - starsza od wszelkiego stworzenia ;D
Karczas
Jul 1, 2009

Odp: The Final Quest - SCM&P TechDemo

No FX staruszek już. A czy nie zwiększyło by trochę wydajności włączenie cullingu ? Chyba, że to się gryzie z efektami specjalnymi silnika.
J0KeR
Jul 3, 2009

Odp: The Final Quest - SCM&P TechDemo

Wiec tak,

pomijajac bugi, jakie wylapali poprzednic, jest niezle. Musiales sie napracowac ;) Bardzo ładne efekty. Na moim kompie(ATI Radeon X1950 XTX 512Mb, AMD Athlon 64 X2 Dual 4200+, 1GB RAM) wyciagam ponad 320fps(przy wszystkich włączonych efektach) oraz ok 610fps, przy ustawieniach standardowych.

Czekam na demko z usunietymi bugami :)
hans_
Jul 2, 2009

Odp: The Final Quest - SCM&P TechDemo

fx 5200 to wcale niezla karta, chodza na nim nawet najnowsze gry, tylko nie przy full opcjach graficznych, trzeba wylaczyc antialiasing, zlozone cienie itd.
mam radeon 9250 i gram z nim w np. Q4 i thief 3 z wlaczonymi cieniami w rozdzielczosci 1024x768, momentami sie chaczy, ale nie az tak zeby nie mozna bylo pograc wiec te karty nie sa az takie zle zeby nie mozna zobaczyc demka
po drugie demko sie u mnie nie odpala czy dlatego ze nie mam shaderow czy czego?
a co do cieni to musisz miec pewnie zle przeksztalcenia macierzowe
u mnie w ostatniej wersji or mam kilkanascie swiatel na mapie 4 pojazdy i jeszcze wiecej innych obiektow i smiga az milo
i dla kazdego sa generowane cienie brakuje tylko cieni na malych obiektach ruchomych ale to szczegol
Riddlemaster
Jul 2, 2009

Odp: The Final Quest - SCM&P TechDemo

Reg - gratulacje. Wygląda fajnie a przede wszystkim wygląda na dość kompletne (przynajmniej oceniając po efektach). Na słabszej karcie (GeForce 6100), na której to odpaliłem pojawia się wspomniany już bug z cieniami.
Krzysiek K.
Jul 2, 2009

Odp: The Final Quest - SCM&P TechDemo

Cytat:
mam radeon 9250 i gram z nim w np. Q4 i thief 3 z wlaczonymi cieniami w rozdzielczosci 1024x768, momentami sie chaczy, ale nie az tak zeby nie mozna bylo pograc wiec te karty nie sa az takie zle zeby nie mozna zobaczyc demka

Q4 i T3 są oparte na już trochę starej technologii z epoki shaderów 1.1 (odpowiednio silniki Doom'a 3 i Unreal Engine 2), więc nie są zbyt wymagające. :)
Strony:
1 2 3