Warsztat » Forum

[Wydarzenia] Warsztat Demoscene

Oct 14, 2004 | Charibo |
138 wypowiedzi na 9 stronach:
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Charibo
Oct 14, 2004

Warsztat Demoscene

Witam!

W temacie odnośnie majowego Compo - tutaj konkretnie - pojawiła się propozycja zorganizowania compo scenowego. Pomysł napisania dema/intra jest ciekawy, nowy i nie tak trudny do zrealizowania, jak mogłoby się wydawać. Dodatkowo nie jesteśmy uzależnieni od grafika i w grę wchodzą jedynie umiejętności koderskie. :) Chętnych w poprzednim topicu się paru zgłosiło, natomiast czas raczej każdy znajdzie, gdyż przy tak prostym programie więcej niż 6-8h nie byłoby specjalnie potrzebne. Dodatkowo, jeśli już organizować coś takiego, byłbym za 4k, ewentualnie 64k maksymalnie. :) Forma konkursu taka sama jak standardowe Compo.

Sądzę także, iż prac na takim compo mogłoby być więcej, niż w poprzednim, majowym. ;)
swiru
Oct 15, 2004

Odp: Warsztat Demoscene

;D To jest to ja proponuje 64k i 4 dni.
W 4 dni dopracuje się odpowiednio demo i nie dostanie się zawału od redbuli  :P
Majtek
Oct 12, 2004

Odp: Warsztat Demoscene

4k to troche mało, trzeba by sie uciekać do różnych sztuczek, a tu nie am typowych demoscenowców co w 1k cuda zmieszczą :D  
LOR
Oct 13, 2004

Odp: Warsztat Demoscene

@Majtek: jesteś pewien ? :P
Ja jestem za 4k. I mało czasu na pracę - 1 dzień, max 2 - w jakiś weekend. A najlepiej czas liczony na godziny nie dni :)
Krzysiek K.
Oct 15, 2004

Odp: Warsztat Demoscene

Jestem zdecydowanie za. Co do czasu, to IMHO minimum tydzień (albo lepiej od piątku wieczorem przez tydzień do niedzieli rano), bo 4 dni może być niewystarczające z zapoznaniem się z podstawami kodowania 4k/64k. Jestem bardziej za 4k bardziej niż za 64k, bo dobre 64k to kuuupa roboty, a do tego dochodzi zabawa z runtime'em. Na pierwsze podejście 4k było by zdecydowanie lepsze. :)


Na koniec bezcenny link, jeżeli chodzi o tajemnice programowania 4k:
http://in4k.untergrund.net/index.php?title=Main_Page


Cytat:
4k to troche mało, trzeba by sie uciekać do różnych sztuczek, a tu nie am typowych demoscenowców co w 1k cuda zmieszczą :D

Może nie w 1k, ale od 4k jeden się znajdzie. ;) A co do tych sztuczek, to link powyżej opisuje sporo z nich - na tyle dużo, że można bez problemu coś prostego napisać. :)

Cytat:
Ja jestem za 4k. I mało czasu na pracę - 1 dzień, max 2 - w jakiś weekend. A najlepiej czas liczony na godziny nie dni :)

Jeżeli ktoś nie bawił się jeszcze w 4k (jak pewnie większość Warsztatu), to 1-2 dni to raczej za mało żeby poznać co z czym się je. :)
swiru
Oct 14, 2004

Odp: Warsztat Demoscene

Cytat:

Jestem bardziej za 4k bardziej niż za 64k, bo dobre 64k to kuuupa roboty, a do tego dochodzi zabawa z runtime'em.

Compo to nie BreakPoint jak będzie 64k to i wilk będzie nasycony i owca żywa.
Krzysiek K.
Oct 16, 2004

Odp: Warsztat Demoscene

Cytat:
Compo to nie BreakPoint jak będzie 64k to i wilk będzie nasycony i owca żywa.

Jak uważacie, niech wola ludu zwycięży (np. przez ankietę). Z 64k jest o tyle kombinacji, że trzeba używać nieco innych narzędzi i kombinować z runtime'em, bo ten z VC 7.0, 8.0 i 9.0 jest na scenie niedozwolony (DLL nie jest częścią systemu Windows), więc dobrze dorwać runtime z VC 6.0 i linkować się z nim. :)
skoti
Oct 17, 2004

Odp: Warsztat Demoscene

Cytat:

Cytat:
Compo to nie BreakPoint jak będzie 64k to i wilk będzie nasycony i owca żywa.

Jak uważacie, niech wola ludu zwycięży (np. przez ankietę). Z 64k jest o tyle kombinacji, że trzeba używać nieco innych narzędzi i kombinować z runtime'em, bo ten z VC 7.0, 8.0 i 9.0 jest na scenie niedozwolony (DLL nie jest częścią systemu Windows), więc dobrze dorwać runtime z VC 6.0 i linkować się z nim. :)

można skompilować w gcc i po kłopocie z bibliotekami runtime vc ;p
Krzysiek K.
Oct 14, 2004

Odp: Warsztat Demoscene

Cytat:
można skompilować w gcc i po kłopocie z bibliotekami runtime vc ;p

GCC zlinkuje swój runtime statycznie, a takie coś to sobie mogę też w Visualu zrobić. Tu cały trik polega na tym, żeby jednak dobrać się do tej DLL'ki z VC 6.0 i mieć trochę więcej wolnego miejsca. :)
skoti
Oct 14, 2004

Odp: Warsztat Demoscene

Cytat:

Cytat:
można skompilować w gcc i po kłopocie z bibliotekami runtime vc ;p

GCC zlinkuje swój runtime statycznie, a takie coś to sobie mogę też w Visualu zrobić. Tu cały trik polega na tym, żeby jednak dobrać się do tej DLL'ki z VC 6.0 i mieć trochę więcej wolnego miejsca. :)

Nie pamiętam dokładnie bo od lat nie używam windowsa, ale gcc linkuje mniejszą bibliotekę (mingw32.a bodajże), i zajmowały exeki mniej miejsca niż te statycznie z vc6 - ale jak mówię dawno nie używałem więc lepiej sprawdzić ;)
vashpan
Oct 19, 2004

Odp: Warsztat Demoscene

GCC pod Windowsem linkuje dynamicznie z biblioteka standardowa C ( msvcrt.dll - a to jest standardowa binarka windowsowa ) natomiast zupelnie inna sprawa jest z biblioteka C++ - tutaj linkowanie standardowo jest statyczne.

Dlatego uzycie GCC to chyba jednak nie jest glupi pomysl ;p Ale nei wiem jak to w demoscenie jest...
Regedit
Oct 17, 2004

Odp: Warsztat Demoscene

Ja jestem za. Trzeba to tylko dobrze zaplanować.

Po pierwsze, warto żeby termin rozpoczęcia konkursu był znany dużo wcześniej, żeby wszyscy zainteresowani mogli jeszcze przed konkursem opanować zasady pisania takich rzeczy.

Po drugie, nie jestem pewny co do ograniczenia rozmiaru. Może na początek po prostu kategoria "PC Demo", a dopiero potem 64k albo 4k?

Po trzecie, co do czasu trwania to też trzeba dobrze przemyśleć. Z jednej strony efekt graficzny można skodzić w ciągu na przykład 3h, ale z drugiej strony porządne dema scenowe powstają, o ile wiem, bardzo długo.
Dab
Oct 18, 2004

Odp: Warsztat Demoscene

Może lepiej przygotować dla uczestników framework pozwalający na pisanie programu a nie zawracanie sobie głowy pierdołami? :)
Acryl
Oct 19, 2004

Odp: Warsztat Demoscene

Panie i panowie skoro macie taka potrzebe (co sie chwali) zeby napisac interka to proponuje zeby je wystawic na party w sierpniu. O Riwerwash pisal w kaciku demoscenowym Bonzaj. Dodatkowym motywatorem moze byc takze to iz beda za takie prody nagrody (pochwal sie Krzysiu co wygraliscie w zeszlym roku :). Oczywiscie nie trzeba osobiscie przyjezdzac na party zeby prodke wystawic. Zasady sa juz ustalone, termin ustalony dodatkowo mozna jakas nagrode zdobyc wiec w mysl zasady nie tworzmy bytow ponad potrzebe zmobilizujcie sie i wystawcie interka na Riverwash. Co wy na to?
Krzysiek K.
Oct 20, 2004

Odp: Warsztat Demoscene

Cytat:
Po drugie, nie jestem pewny co do ograniczenia rozmiaru. Może na początek po prostu kategoria "PC Demo", a dopiero potem 64k albo 4k?

Tyle że, czy PC Demo nie sprowadzi się do compotowego efektu graficznego?

Cytat:
Może lepiej przygotować dla uczestników framework pozwalający na pisanie programu a nie zawracanie sobie głowy pierdołami? :)

Zazwyczaj ile koderów, tyle frameworków, bo każdy lubi nieco inne rozwiązania. Może pod 4k nie byłby to większy problem, bo sprowadziło by się to do 2-3 frameworków (OpenGL, Direct3D i być może software), ale w 64k już są tysiące rozwiązań na zarządzanie pamięcią, runtime, biblioteki standardowe, funkcje wbudowane, itp.

Cytat:
Zasady sa juz ustalone, termin ustalony dodatkowo mozna jakas nagrode zdobyc wiec w mysl zasady nie tworzmy bytow ponad potrzebe zmobilizujcie sie i wystawcie interka na Riverwash. Co wy na to?

Myślę, że na rozgrzewkę warsztatowe 4k compo było by motywujące - większość ludzi tutaj nie miała styczności z takim rodzajem kodowania, a jak wiadomo, pierwsze próby najczęściej różnie się kończą. W przypadku wewnętrznego compo była by motywacja do takich prób, a nie było by wstydu wystawiać nawet pierwszych Hello World'ów w 4k. Oczywiście drugą próbą (albo pierwszą, jak ktoś się pewnie czuje) może być Riverwash. :)
Acryl
Oct 17, 2004

Odp: Warsztat Demoscene

Oj. Nie przesadzajmy. Kazdy kiedys zaczynal. Ja naprawde zachecam do wziecia udzialu w compotach na party. Wstyd to krasc i dac sie zlapac ;). A nie zrobic intro na party. (przepraszam za dziwnie zebrane mysli ale weekend zakonczylem dzisiaj ok 8.30 ;))
Strony:
1 2 3 4 5 6 7 8 9