Warsztat » Forum

[Programowanie grafiki] Źle wyświetlająca się tekstura :/

Feb 14, 2008 | Programista129 |
5 wypowiedzi na 1 stronach:
1
Programista129
Feb 14, 2008

Źle wyświetlająca się tekstura :/

Witam! Mam pytanie, chcę o teksturować kwadrat taką teksturą ,,trawa.bmp":



Wczytuję i wszystko ustawiam w ten sposób:

Kod: cpp]BITMAPINFOHEADER  qfff;
unsigned char    *fff;
fff=LoadBitmapFile("trawa.bmp",&qfff);

glGenTextures(1, &g_fff);
  glBindTexture(GL_TEXTURE_2D, g_fff);
  glTexParameteri(GL_TEXTURE_2D, GL_TEXTURE_MAG_FILTER, GL_LINEAR);
  glTexParameteri(GL_TEXTURE_2D, GL_TEXTURE_MIN_FILTER, GL_LINEAR);
  gluBuild2DMipmaps(GL_TEXTURE_2D, GL_RGB, qfff.biWidth, qfff.biHeight, GL_RGB, GL_UNSIGNED_BYTE, fff);


Niestety, wyświetla mi się coś takiego:




Źle ustawiam filtrowanie tekstur ?


Pozdrawiam.
Regedit
Feb 14, 2008

Odp: Źle wyświetlająca się tekstura :/

Stawiam, że raczej źle podajesz koordynaty tekstur do wierzchołków. Na przykład jeśli wszystkie wierzchołki mają (0,0), to na całym kwadracie będzie pokazany jednolity kolor lewego-dolnego piksela.
Programista129
Feb 14, 2008

Odp: Źle wyświetlająca się tekstura :/

Masz rację, tutaj był błąd ^^
pawel559
Feb 14, 2008

Odp: Źle wyświetlająca się tekstura :/

Co do filtrowania tekstur ,jeśli używasz mipmap to wypadało by je włączyć ,w tym przypadku zamiast GL_LINEAR daj GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR .
Wosiu
Feb 17, 2008

Odp: Źle wyświetlająca się tekstura :/

Wg mnie żlę coś jest z filtrowaniem tekstur. Jakiego programu uzywasz do tekstur? GIMP? :D
Strony:
1